health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game Maker Dersleri: Oyun Hızı

Zamanlama
İyi oyunlar, gerçekleşen şeylerin dikkatli bir şekilde zamanlanmasını gerektirir. Neyse ki Game Maker sizin için zamanlamanın çoğunu yapıyor. Bu, işleri sabit bir oranda gerçekleştirir. Bu oran odalar ne zaman tanımlanır. Ama global değişken room_speed'i kullanarak değiştirebilirsiniz. Örneğin, oyunun hızını yavaşça artırabilir, böylece her adımda room_speed'e çok az miktarda (0.001 gibi) ekleyerek zorlaşabilirsiniz. Makineniz yavaşsa, oyun elde edilemeyebilir. Bu, saniyedeki gerçek kare sayısını sürekli olarak izleyen değişken fps kullanılarak kontrol edilebilir. Son olarak, bazı gelişmiş zamanlamalar için, bilgisayar başlatıldığından bu yana geçen milisaniye sayısı olan current_time değişkenini kullanabilirsiniz. İşte kullanılabilir değişkenlerin toplam koleksiyonu (sadece ilk olanı değiştirilebilir):

room_speed Mevcut odada oyunun hızı (saniyede adımlarla).
fps * Saniyede gerçekte çizilen karelerin sayısı.
current_time * Sistem başlatıldığından bu yana geçen milisaniye sayısı.
current_year * Geçerli yıl.
current_month * Geçerli ay.
current_day * Geçerli gün.
current_weekday * Haftanın geçerli günü (1 = pazar, ..., 7 = cumartesi).
current_hour * Geçerli saat.
current_minute * Geçerli dakika.
current_second * Geçerli saniye.

Bazen oyunu kısa bir süre durdurmak isteyebilirsiniz. Bunun için uyku fonksiyonunu kullanın.


uyku (uyuşma) milisaniye uyur.

Bilmeniz gereken her durumda, ayarlayabileceğiniz 12 farklı alarm saati vardır. Değerleri değiştirmek (veya değerleri almak)


alarm [0..11] Belirtilen alarm saatinin değeri. (Alarm saatlerinin, yalnızca nesne için alarm olayı eylemler içerdiğinde güncellenmesi gerektiğini unutmayın!)

Zaman satırı kaynağını kullanabileceğinizi gördük. Her örnek, onunla ilişkili bir zaman satırı kaynağına sahip olabilir. Aşağıdaki değişkenler bununla ilgilenir:


timeline_index Örneğiyle ilişkilendirilmiş zaman çizgisi dizini. Bunu kullanmak için bunu belirli bir zaman çizgisine ayarlayabilirsiniz. Örnek için bir zaman çizgisi kullanmayı durdurmak için -1 olarak ayarlayın. Bunun zaman çizgisini başlatmayacağını unutmayın. Bunun için değişken timeline_running kullanın.
timeline_position Zaman çizgisindeki geçerli konum. Bunu belirli parçalara değiştirebilir veya parçaları tekrarlayabilirsiniz.
timeline_speed Normalde, her adımda zaman çizgisindeki konum 1 ile artırılır. Bu değişkeni farklı bir değere ayarlayarak bu miktarı değiştirebilirsiniz. 0,5 gibi gerçek sayıları kullanabilirsiniz. Değer bir kereden fazlaysa, aynı zaman adımında birkaç an olabilir. Hepsi doğru sırada yapılacak, böylece hiçbir işlem atlanmayacak. Zaman çizgisinin geriye doğru oynatılmasını sağlamak için negatif bir değer de kullanabilirsiniz.
timeline_running Zaman çizgisinin çalışıp çalışmadığını (true) veya duraklatıldığını veya durdurulduğunu (false) gösterir. Zaman değişkenini çalıştırmak veya durdurmak için bu değişkeni değiştirebilirsiniz.
timeline_looping Zaman çizgisinin döngüsel (true) olup olmadığını (false) belirtir. Döngüyü açmak veya kapatmak için bu değişkeni değiştirebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment