health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game Maker INI dosyası kullanımı dersi

Belirli parametre ayarlarını programlara aktarmak için standart bir mekanizma INI dosyalarının kullanılmasıdır. INI dosyaları bölümleri içerir ve her bölüm bir dizi isim değeri çifti içerir. Örneğin, burada tipik bir INI dosyası:

[Form]
En = 100
Sol = 100
Caption = En iyi oyun
[Oyun]
MaxScore = 12.324

Bu dosya iki bölümden, bir çağrı Formu ve diğer Oyun adı içerir. İlk bölüm üç çift içerir. İlk iki, gerçek bir değere sahip iken üçüncü bir dize değerine sahip. Böyle INI dosyaları oluşturmak ve değiştirmek kolaydır. Game Maker'da, içindeki verileri okumak ve değiştirmek için aşağıdaki işlevler vardır.


ini_open (name) INI dosyasını verilen isimle açar. Ini dosyası oyunla aynı klasörde saklanmalıdır!
ini_close () Şu anda açık olan INI dosyasını kapatır.
ini_read_string (bölüm, anahtar, varsayılan) Belirtilen bölümdeki belirtilen tuşun dize değerini okur. Anahtar veya bölüm mevcut olmadığında, varsayılan değer döndürülür.
ini_read_real (bölüm, anahtar, varsayılan) Belirtilen bölümdeki belirtilen tuşun gerçek değerini okur. Anahtar veya bölüm mevcut olmadığında, varsayılan değer döndürülür.
ini_write_string (bölüm, anahtar, değer) Belirtilen bölümde belirtilen tuşun dize değerini yazar.
ini_write_real (bölüm, anahtar, değer) Belirtilen bölümdeki belirtilen tuşun gerçek değerini yazar.
ini_key_exists (bölüm, anahtar) Belirtilen anahtarın belirtilen bölümde olup olmadığını döndürür.
ini_section_exists (bölüm) Belirtilen bölümün var olup olmadığını döndürür.
ini_key_delete (bölüm, anahtar) Belirtilen bölümü belirtilen bölümden siler.
ini_section_delete (section) Belirtilen bölümü siler.

No comments:

Post a Comment