health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game Maker 3D dersleri 2 3D'yi açma kapama

3D moduna geçme
3D modunu kullanmak istiyorsanız, ilk olarak Oyun Makinesini 3D modda ayarlamalısınız. İsterseniz daha sonra tekrar 2D moduna geçebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki iki işlev var.

d3d_start () 3D modunu kullanarak başlayın. Başarılı olup olmadığını döndürür.
d3d_end () 3D modunu kullanmayı bırakın. Başarılı olup olmadığını döndürür.

3D modu ile ilgili tüm fonksiyonların d3d_ ile başladığını unutmayın.

3B modunun başlatılması aşağıdaki değişikliklere yol açacaktır. Her şeyden önce gizli yüzey kaldırma açık (16-bit z-buffer kullanarak). Bu, ekrandaki her piksel için sadece en küçük z değerine (= derinlik değerine) sahip çizimin çizildiği anlamına gelir. Örnekler aynı derinliğe sahipse, ne olacağı belirsizdir ve çirkin etkiler alabilirsiniz. Örtüşebilecek örneklerin aynı derinlik değerine sahip olmadığından emin olun!

İkincisi, normal ortografik izdüşüm bir perspektif ile değiştirilir. Bu, aşağıdaki anlamına gelir. Normalde ekrandaki örneklerin boyutu derinliğinden bağımsızdır. Daha büyük bir derinliğe sahip bir perspektif projeksiyon örnekleri ile daha küçük görünecektir. Derinlik 0 olduğunda, eski boyuta eşittir (projeksiyonu değiştirmediğiniz sürece aşağıya bakınız). Kamera için bakış açısı odanın üzerinde bir mesafeye yerleştirilmiştir. (Bu mesafe, odanın genişliğine eşittir; bu, makul bir varsayılan projeksiyon sağlar.) Sadece kameranın önündeki örnekler çizilir. Bu nedenle, 0'dan daha küçük bir derinliğe sahip örnekleri kullanmayın (ya da en azından w'nin odanın veya görünümün genişliği olduğu -w'den küçük değil).

Üçüncü olarak, dikey y koordinatı tersine çevrilir. Normalde, (0,0) konumu, görünümün sol üstündedir, 3B modunda, 3 boyutlu görünümler için normalde olduğu gibi, (0,0) konumu, alt-sol konumdadır.

Aşağıdaki işlevleri kullanarak gizli yüzey kaldırma ve perspektif izdüşümünü açıp kapatabilirsiniz.


d3d_set_hidden (enable) Gizli yüzey kaldırmayı (true) etkinleştirir veya devre dışı bırakır (false).
d3d_set_perspective (enable) Bir perspektif projeksiyonunun kullanılmasını (true) etkinleştirir veya devre dışı bırakır (false).

No comments:

Post a Comment