health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game Maker'da oyuncu ile iletişim,bildirim mesajları ve daha fazlasının kodları dersleri

İletileri, soruları, seçenekleri içeren bir menüyü veya oynatıcının bir sayı, dizgi girebileceği veya bir renk veya dosya adını gösterebileceği bir iletişim kutusu açması için bir dizi başka işlev vardır:

show_message (str) Dize metnini mesaj olarak gösteren bir iletişim kutusu görüntüler.
show_message_ext (str, but1, but2, but3) Dize bir ileti ve en çok üç düğme içeren bir iletişim kutusu görüntüler. But1, but2 ve but3 düğme metnini içerir. Boş bir dize, düğmenin gösterilmediği anlamına gelir. Metinde bir sonraki karakterin bu düğmenin klavye kısayolu olarak kullanılmasını belirtmek için & simgesini kullanabilirsiniz. İşlev basılan düğmenin sayısını döndürür (kullanıcı Esc tuşuna basarsa 0 olur).
show_question (str) Bir soru görüntüler; kullanıcı evet'i seçtiğinde true, aksi halde false döndürür.
get_integer (str, def) Oyuncuyu bir iletişim kutusunda bir sayı istiyor. str, mesajdır. def, gösterilen varsayılan sayıdır.
get_string (str, def) Oyuncuyu bir iletişim kutusunda bir dize ister. str, mesajdır. def, gösterilen varsayılan değerdir.
message_background (geri) Yukarıdaki işlevlerin herhangi birinin pop-up kutusu için arka plan resmini ayarlar. Geri oyunda tanımlanan arka planlardan biri olmalı. Ne yazık ki, alfa değerleri dikkate alınmamaktadır. Bununla birlikte, sol alttaki pikselin alfa değeri 0 ise, o renge sahip tüm piksel saydam olarak kabul edilir.
message_alpha (alfa) Yukarıdaki işlevlerin herhangi birinin pop-up kutusu için alfa yarı saydamlığını ayarlar. alfa 0 (tamamen yarı saydam) ve 1 (yarı saydam değil) arasında olmalıdır (yalnızca Windows 2000 veya sonrası için).
message_button (spr) Açılır kutuda düğmeler için kullanılan harfi ayarlar. spr, üç resimden oluşan bir sprite olmalı; birincisi düğmeye basılmadığında ve fare uzaktığında, ikincisi farenin üstte iken basılmadığını, ikincisi ise o sırada basıldığında düğmeyi belirtir. bastırdı. Ne yazık ki, alfa değerleri dikkate alınmamaktadır. Bununla birlikte, sol alttaki pikselin alfa değeri 0 ise, o renge sahip tüm piksel saydam olarak kabul edilir.
message_text_font (name, size, color, style) Açılır kutuda metin yazı tipini ayarlar. (Oyunda yapabileceğiniz yazı tipi kaynaklarından değil, normal bir Windows fontudur) stili font stilini (0 = normal, 1 = kalın, 2 = italik ve 3 = kalın-italik) gösterir.
message_button_font (name, size, color, style) Açılır kutu içindeki düğmelerin fontunu ayarlar. stili yazı tipi stilini (0 = normal, 1 = kalın, 2 = italik ve 3 = kalın-italik) gösterir.
message_input_font (name, size, color, style) Açılır kutuda girdi alanının fontunu ayarlar. stili yazı tipi stilini (0 = normal, 1 = kalın, 2 = italik ve 3 = kalın-italik) gösterir.
message_mouse_color (col) Fare yukarıdayken, açılır kutu içindeki düğmeler için yazı tipi rengini ayarlar.
message_input_color (col) Açılan kutuya girilen dosyanın arka plan rengini ayarlar.
message_caption (show, str) Açılır kutunun başlığını ayarlar. show, bir sınırın gösterilip gösterilmemesi gerektiğini (1) veya belirtilmediğini (0) belirtir ve str, sınır gösterildiğinde altyazıyı gösterir.
message_position (x, y) Ekrandaki açılır kutunun konumunu ayarlar. Kutuyu ortalamak için -1, -1 kullanın.
message_size (w, h) Ekrandaki açılır kutunun boyutunu düzeltir. Genişlik için -1 seçerseniz, görüntünün genişliği kullanılır. Yükseklik için -1'i seçerseniz, yükseklik mesajdaki çizgilerin sayısına göre hesaplanır.
show_menu (str, def) Açılır menü gösterir. str menü metnini belirtir. Bu, aralarındaki dikey çubuklu farklı menü öğelerinden oluşur. Örneğin, str = 'menu0 | menu1 | menu2'. İlk öğe seçildiğinde, 0 döndürülür vb. Oyuncu hiçbir öğeyi seçmediğinde, varsayılan değer olan def döndürülür.
show_menu_pos (x, y, str, def) Önceki işleve benzer, ancak ekranda x, y konumunda olduğu gibi bir açılır menü gösterir.
get_color (defcol) Müzikçının rengini sorar. defcol varsayılan rengidir. Kullanıcı İptal düğmesine basarsa -1 değeri döndürülür.
get_open_filename (filter, fname) Oyuncudan dosya adını verilen filtreyle açmasını ister. Filtre 'name1 | mask1 | name2 | mask2 | ...' şeklindedir. Bir maske aralarında noktalı virgül bulunan farklı seçenekleri içerir. * herhangi bir dize anlamına gelir. Örneğin: 'bitmap'ler | * .bmp; *. Wmf'. Kullanıcı İptal düğmesine basarsa bir aktarma dizesi döndürülür.
get_save_filename (filter, fname) Verilen filtreyle bir dosya adı kaydetmek ister. Kullanıcı İptal düğmesine basarsa bir aktarma dizesi döndürülür.
get_directory (dname) Bir dizin ister. dname varsayılan adıdır. Kullanıcı İptal düğmesine basarsa bir aktarma dizesi döndürülür.
get_directory_alt (capt, root) Bir dizin sormanın alternatif bir yolu. capt göstermek için başlık. root, gösterilecek dizin ağacının köküdür. Bütün ağacı göstermek için boş dize kullanın. Kullanıcı İptal düğmesine basarsa bir aktarma dizesi döndürülür.
show_error (str, abort) Standart bir hata mesajı görüntüler (ve / veya bunu günlük dosyasına yazar). iptal, oyunun iptal edilip edilmeyeceğini belirtir.

No comments:

Post a Comment