health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game maker oyun hızı ayarları ve püf noktalar

Hız hususları
Karmaşık oyunlar yapıyorsanız, muhtemelen onları olabildiğince hızlı koşturmak istersiniz. Game Maker, oyunları hızlı yapmak için elinden geleni yapsa da, oyununuzu nasıl tasarladığınıza bağlı olarak değişir. Ayrıca, büyük miktarlarda bellek kullanan oyunlar yapmak oldukça kolaydır. Bu sayfada oyunlarınızı nasıl daha hızlı ve daha küçük hale getireceğimize dair bazı ipuçları veriyoruz.
Öncelikle, kullandığınız sprite ve arka planlara dikkatle bakın. Animasyonlu spritelar çok fazla bellek alıyor ve çok fazla sprite çekiyor. Yani sprite'larınızı olabildiğince küçük hale getirin. Çevresindeki görünmez alanı kaldırın (sprite düzenleyicide Kırp komutunu otomatik olarak yapar). Aynı arka plan görüntüleri için de geçerlidir. Kaplama arka planınız varsa, arka plan rengini kapattığınızdan emin olun.

Tam ekran modunu kullanırsanız, odanın (veya pencerenin) boyutunun asla ekran boyutundan daha büyük olmadığından emin olun. Çoğu grafik kartı görüntüleri verimli bir şekilde ölçekleyebilir, ancak görüntüleri küçültmede daha yavaştır! Mümkün olduğunda, imleci kapatın. Grafikleri yavaşlatır.

Ayrıca birçok görüşün kullanımı konusunda dikkatli olun. Her görünüm için oda yeniden çizilir.

Grafiklerin yanı sıra, hızı etkileyen başka yönler de var. Mümkün olduğunca az sayıda örneğiniz olduğundan emin olun. Özellikle, artık gerekmediğinde örnekleri yok edin (örneğin, odadan çıktıklarında). Adım etkinliğinde çok fazla çalışma yapmaktan kaçının veya örnek olayların çizim olayından kaçının. Çoğu zaman her adımda kontrol edilmesi gerekmemektedir. Kodun yorumlanması oldukça hızlıdır, ancak yorumlanır. Ayrıca, bazı işlevler ve eylemler çok zaman alır; özellikle tüm örnekleri kontrol etmek zorunda olanlar (örneğin sıçrama eylemi gibi).

Karmaşık işlemeye ihtiyaç duyduğunuzda (örneğin, gelişmiş AI için), bunun için farklı bir dilde bir DLL yazmanız ve DLL'yi kullanma sayfasında açıklanan işlevleri kullanarak DLL'yi almak için bunun dışında bir uzantı paketi oluşturmanız gerekir.

Çarpışma olaylarına nasıl davranılacağını düşün. Normalde iki seçeneğiniz var. Hiçbir çarpışma olayına sahip olmayan nesneler çok daha hızlı tedavi edilir, bu yüzden çarpışmaları sadece birkaç örneği olan nesnelerde ele alın.

Büyük ses dosyaları kullanarak dikkatli olun. Çok fazla bellek alıyorlar ve kötü bir şekilde sıkıştırıyorlar. Seslerinizi kontrol etmek ve bunları örnekleyip inceleyemeyeceğinizi görmek isteyebilirsiniz.

Son olarak, birçok insanın oynayabileceği bir oyun yapmak istiyorsanız, bunu özellikle eski makineler olmak üzere birçok farklı makinede test ettiğinizden emin olun.

No comments:

Post a Comment