Game Maker Background kodları dersi
Aşağıdaki rutinler, yeni arka planlar oluşturmak ve bunları kaldırmak için kullanılabilir.
background_duplicate (ind) Belirli dizinle arka planın kopyasını oluşturur. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_assign (ind, back) Belirtilen arka planı, background ind öğesine atar. Yani bu, arka planın bir kopyasını yapar.
background_add (fname, removeback, smooth) Dosya fname'de depolanan görüntüyü arka plan kaynakları kümesine ekler. Birçok farklı resim türü ele alınabilir. Resim bir alfa kanalı içerdiğinde, bu şeffaflık için kullanılır. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. İşlev, daha sonra onu çizmek için kullanabileceğiniz yeni arka planın dizinini döndürür veya onu o anki odada görünür kılmak için background_index [0] değişkenine atamanızı sağlar. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_replace (ind, fname, removeback, smooth) Yukarıdakiyle aynıdır ancak bu durumda index indeki arka plan değiştirilir. İşlev, başarılı olup olmamasına bakarak döner. Arka plan şu an odada göründüğünde de değiştirilecek.
background_add_background (fname) Dosya adını depolayan arka planı arka plan kaynakları kümesine ekler. Dosya, Game Maker'daki arka plan mülkü formunda saklanan bir .gmbck dosyası olmalıdır. Bu dosya tüm arka plan ayarlarını içerdiğinden, başka argüman gerekmez. İşlev, daha sonra onu çizmek için kullanabileceğiniz yeni arka planın dizinini döndürür veya onu o anki odada görünür kılmak için background_index [0] değişkenine atamanızı sağlar. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_replace_background (ind, fname) Yukarıdaki ile aynıdır, ancak bu durumda indeks indeki arka plan değiştirilir. İşlev, başarılı olup olmamasına bakarak döner. Arka plan şu an odada göründüğünde de değiştirilecek.
background_create_color (w, h, col) Belirtilen boy ve verilen renk ile bir arka plan oluşturur. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_create_gradient (w, h, col1, col2, kind) Verilen boyutta bir degrade dolgulu arka plan oluşturur. col1 ve col2 iki rengi gösterir. 0 = yatay 1 = dikey, 2 = dikdörtgen, 3 = elips, 4 = çift yatay, 5 = çift dikey. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_create_from_screen (x, y, w, h, removeback, smooth) Belirli alanı ekrandan kopyalayarak bir arka plan oluşturur. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. Bu işlev, istediğiniz arka planı oluşturmanıza olanak tanır. Çizim işlevlerini kullanarak görüntüyü ekranda çizin ve ardından bir arka plan oluşturun. (Bunu çizim etkinliğinde yapmazsanız, ekranı yenilememek suretiyle ekranda görünmeyecek şekilde yapabilirsiniz.) İşlev, yeni arka planın dizinini döndürür. Burada dikkatli olunması gerekiyor. Ekran hakkında konuşsak da aslında önemli olan çizim bölgesi. Ekranda bir pencere olduğu ve görüntünün bu pencerede ölçeklendirilebileceği önemli değil.
background_create_from_surface (id, x, y, w, h, removeback, smooth) Verilen alanı belirtilen kimliği olan yüzeyden kopyalayarak bir arka plan oluşturur. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. Bu işlev, istediğiniz arka planı oluşturmanıza olanak tanır. Çizim işlevlerini kullanarak görüntüyü yüzeyde çizin ve sonradan bir arka plan oluşturun. Alfa değerlerinin arka planda tutulduğunu unutmayın.
background_delete (ind) Kullanılan hafızayı boşaltarak arka planı hafızadan siler.
Aşağıdaki rutin bir arka plan görünümünü değiştirmek için vardır.
background_set_alpha_from_background (ind, back) Arka plandaki yoğunluk değerlerini kullanarak index indeki arka plandaki alfa (saydamlık) değerlerini değiştirir. Bu geri alınamaz.
background_duplicate (ind) Belirli dizinle arka planın kopyasını oluşturur. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_assign (ind, back) Belirtilen arka planı, background ind öğesine atar. Yani bu, arka planın bir kopyasını yapar.
background_add (fname, removeback, smooth) Dosya fname'de depolanan görüntüyü arka plan kaynakları kümesine ekler. Birçok farklı resim türü ele alınabilir. Resim bir alfa kanalı içerdiğinde, bu şeffaflık için kullanılır. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. İşlev, daha sonra onu çizmek için kullanabileceğiniz yeni arka planın dizinini döndürür veya onu o anki odada görünür kılmak için background_index [0] değişkenine atamanızı sağlar. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_replace (ind, fname, removeback, smooth) Yukarıdakiyle aynıdır ancak bu durumda index indeki arka plan değiştirilir. İşlev, başarılı olup olmamasına bakarak döner. Arka plan şu an odada göründüğünde de değiştirilecek.
background_add_background (fname) Dosya adını depolayan arka planı arka plan kaynakları kümesine ekler. Dosya, Game Maker'daki arka plan mülkü formunda saklanan bir .gmbck dosyası olmalıdır. Bu dosya tüm arka plan ayarlarını içerdiğinden, başka argüman gerekmez. İşlev, daha sonra onu çizmek için kullanabileceğiniz yeni arka planın dizinini döndürür veya onu o anki odada görünür kılmak için background_index [0] değişkenine atamanızı sağlar. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_replace_background (ind, fname) Yukarıdaki ile aynıdır, ancak bu durumda indeks indeki arka plan değiştirilir. İşlev, başarılı olup olmamasına bakarak döner. Arka plan şu an odada göründüğünde de değiştirilecek.
background_create_color (w, h, col) Belirtilen boy ve verilen renk ile bir arka plan oluşturur. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_create_gradient (w, h, col1, col2, kind) Verilen boyutta bir degrade dolgulu arka plan oluşturur. col1 ve col2 iki rengi gösterir. 0 = yatay 1 = dikey, 2 = dikdörtgen, 3 = elips, 4 = çift yatay, 5 = çift dikey. Yeni arka planın dizinini döndürür. Bir hata meydana geldiğinde -1 döndürülür.
background_create_from_screen (x, y, w, h, removeback, smooth) Belirli alanı ekrandan kopyalayarak bir arka plan oluşturur. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. Bu işlev, istediğiniz arka planı oluşturmanıza olanak tanır. Çizim işlevlerini kullanarak görüntüyü ekranda çizin ve ardından bir arka plan oluşturun. (Bunu çizim etkinliğinde yapmazsanız, ekranı yenilememek suretiyle ekranda görünmeyecek şekilde yapabilirsiniz.) İşlev, yeni arka planın dizinini döndürür. Burada dikkatli olunması gerekiyor. Ekran hakkında konuşsak da aslında önemli olan çizim bölgesi. Ekranda bir pencere olduğu ve görüntünün bu pencerede ölçeklendirilebileceği önemli değil.
background_create_from_surface (id, x, y, w, h, removeback, smooth) Verilen alanı belirtilen kimliği olan yüzeyden kopyalayarak bir arka plan oluşturur. removeback, arka plan rengiyle (sol alt piksel) tüm piksellerin saydam hale gelip gelmeyeceğini belirtir. smooth, sınırları yumuşatmayıp yumuşatmayacağını belirtir. Bu işlev, istediğiniz arka planı oluşturmanıza olanak tanır. Çizim işlevlerini kullanarak görüntüyü yüzeyde çizin ve sonradan bir arka plan oluşturun. Alfa değerlerinin arka planda tutulduğunu unutmayın.
background_delete (ind) Kullanılan hafızayı boşaltarak arka planı hafızadan siler.
Aşağıdaki rutin bir arka plan görünümünü değiştirmek için vardır.
background_set_alpha_from_background (ind, back) Arka plandaki yoğunluk değerlerini kullanarak index indeki arka plandaki alfa (saydamlık) değerlerini değiştirir. Bu geri alınamaz.
No comments:
Post a Comment