health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game maker 3D dersleri 8:Sis ekleme

Sis
Sis, mesafedeki nesnelerin bulanık görünmesine veya kaybolmasına 3D oyunlarda kullanılabilir. Bu, atmosfer yaratmaya yardımcı olur ve uzaktaki nesneleri çizmemeyi mümkün kılar. Siseyi etkinleştirmek veya devre dışı bırakmak için aşağıdaki işlevi kullanın:

d3d_set_fog (etkinleştir, renk, başlat, son) Sis kullanımını etkinleştirir veya devre dışı bırakır. renk sis rengini gösterir. start, sisin başlaması gereken mesafeyi gösterir. uç sisin maksimum olduğu mesafeyi gösterir ve artık hiçbir şey görülemez.

Neler olup bittiğini daha iyi anlamak için iki tip sis, masa tabanlı sis ve köşe tabanlı sis vardır. İlk tür sis değerlerini piksel bazında hesaplar. İkinci tür, her köşe noktası için sis değerini hesaplar ve ardından bunları enterpolasyon yapar. İlk tip daha iyidir, ancak her zaman desteklenmez. Oyun Makinesi desteklendiğinde masa tabanlı sis kullanmayı dener ve aksi halde tepe tabanlı sis kullanır (sis desteklenmedikçe). Bazı grafik kartlarının masa tabanlı buğuyu tutabildiğini, ancak kullanıcıya gelişmiş ekran ayarlarında bunu kapatma olanağı sunduğunu unutmayın. Bu durumda sonuç siyah bir ekran olabilir!

No comments:

Post a Comment