Ekran ayarları kodları
Pencere
Gerçek oyun bir pencerede olur. Bu pencere, bir kenarlık olup olmadığı, tam ekran olup olmadığı gibi bir dizi özelliğe sahiptir. Normalde bunlar Oyun Ayarları'nda ayarlanır. Ancak oyun sırasında değiştirebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki işlevler mevcuttur:
window_set_visible (visible) Oyun penceresinin görünür olup olmayacağını ayarlar. Açıkçası, normalde, tüm oyun sırasında pencerenin görünür kalmasını isteyeceksiniz. Pencere görünmez olduğunda program klavye olayları almaz.
window_get_visible () Oyun penceresinin görünür olup olmadığını döndürür.
window_set_fullscreen (full) Pencerenin tam ekran modunda gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar.
window_get_fullscreen () Pencerenin tam ekran modunda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_showborder (show) Pencerenin etrafındaki kenarlığın gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar. (Tam ekran modunda asla gösterilmez.)
window_get_showborder () Pencerenin etrafındaki kenarlığın pencereli modda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_showicons (show) Kenarlık simgelerinin (ikonlaştırma, büyütme, kapatma) gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar. (Tam ekran modunda bunlar hiçbir zaman gösterilmemektedir.)
window_get_showicons () Kenarlık simgelerinin pencereli modda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_stayontop (stay) Pencerenin daima diğer pencerelerin üstünde kalması gerekip gerekmediğini ayarlar.
window_get_stayontop () Pencerenin daima diğer pencerelerin üstünde kalıp tutulmadığını döndürür.
window_set_sizeable (sizeable) Pencerenin oynatıcı tarafından büyüklüğüne göre ayarlanıp ayarlanmadığını ayarlar. (Oynatıcı, kenarlık gösterildiğinde ve pencere tam ekran modunda değilken yalnızca boyutu değiştirebilir.)
window_get_sizeable () Pencerenin oynatıcı tarafından büyük olup olmadığını döndürür.
window_set_caption (caption) Pencerenin altyazı dizesini ayarlar. Normalde oda tanımlarken bunu belirtiyorsunuz ve oda_kabuğu değişkeni kullanılarak değiştirilebilir. Dolayısıyla Game Maker'ın odayı kendin çekmesinden ziyade, bu işlev normalde yararlı değildir. Başlığa yalnızca pencere kenarlıklı olduğunda ve tam ekran modunda olmadığında görülebilir.
window_get_caption () Pencere başlığını döndürür.
window_set_cursor (curs) Pencerede kullanılan fare imlecini ayarlar. Aşağıdaki sabiti kullanabilirsiniz:
cr_default
cr_none
cr_arrow
cr_cross
cr_beam
cr_size_nesw
cr_size_ns
cr_size_nwse
cr_size_we
cr_uparrow
cr_hourglass
cr_drag
cr_nodrop
cr_hsplit
cr_vsplit
cr_multidrag
cr_sqlwait
cr_no
cr_appstart
cr_help
cr_handpoint
cr_size_all
Özellikle, fare imlecini gizlemek için cr_none değerini kullanın.
window_get_cursor () Pencerede kullanılan imleci döndürür.
window_set_color (color) Pencerenin odanın görüntülenmesi için kullanılmayan bölümünün rengini ayarlar.
window_get_color () Pencere rengini döndürür.
window_set_region_scale (scale, adaptwindow) Pencere, gerçek odadan daha büyükse, oda pencere merkezli bir bölgede gösterilir. Ancak pencerenin tamamını veya bir kısmını dolduracak şekilde ölçeklendirilmesi gerektiğini belirtmek mümkündür. 1 değeri hiçbir ölçeklendirme değildir. 0 değeri kullanırsanız bölge tüm pencereyi dolduracak şekilde ölçeklendirilir. Negatif bir değere ayarlarsanız, en-boy oranı korunurken pencerenin içindeki maksimum boyuta ölçeklenir (bu genellikle istediğiniz şekildir). adaptwindow, ölçekli oda uymuyorsa pencere boyutunun uyarlanıp ayarlanamayacağını belirtir. Pencerenin uyarlanması yalnızca ölçek faktörü pozitif olduğunda etkilidir.
window_get_region_scale () Çizim bölgesinin ölçek faktörünü döndürür.
Pencerenin ekranda bir konumu ve bir boyutu vardır. (Konumu ve boyutu hakkında konuşurken, sınırın olmadığı pencerenin istemci kısmını hep ifade ederiz.) Bunları, oyunda neredeyse hiç çalışmana rağmen değiştirebilirsiniz. Normalde bunlar otomatik olarak veya oynatıcı tarafından belirlenir. Aşağıdaki işlevler pencere konumunu ve boyutunu değiştirmek için kullanılabilir. Bu işlevlerin pencere kipi ile uğraştığını unutmayın. Pencere tam ekran modundaysa yine de kullanılabilir ancak yalnızca tam ekran modunu kapatırken etkili olur.
window_set_position (x, y) (istemci bölümü) penceresinin konumunu belirtilen konuma ayarlar.
window_set_size (w, h) (istemci bölümü) penceresinin boyutunu belirtilen boyuta ayarlar. Belirtilen boyut çizim bölgesine sığmayacak kadar küçük olduğundan bölgenin sığabileceği kadar büyük tutulduğunu unutmayın.
window_set_rectangle (x, y, w, h) Pencere dikdörtgeninin konumunu ve boyutunu ayarlar. (Her iki önceki yordamları da bir adımda yapar.)
window_center () Pencereyi ekranda ortalanır.
window_default () Pencereyi varsayılan boyut ve ekranda (ortalanmış) konumlandırır.
window_get_x () Pencerenin geçerli x-koordinatını döndürür.
window_get_y () Pencerenin geçerli y-koordinatını döndürür.
window_get_width () Pencerenin geçerli genişliğini döndürür.
window_get_height () Pencerenin geçerli yüksekliğini döndürür.
Yine, muhtemelen Game Maker otomatik olarak bunları hallederken herhangi bir pencere konumlandırma işlevini kullanmak istemezsiniz.
Nadiren de olsa, fare ile ilgili olarak farenin konumunu bilmek isteyebilirsiniz.
(Normal olarak fare konumunu odanın veya bir görünüme göre her zaman kullanırsınız.) Bunun için aşağıdaki işlevler mevcuttur. window_mouse_get_x () window.window_mouse_get_y () penceresindeki farenin x-koordinatını döndürür. window.window_mouse_set (x, y) Fare üzerindeki pencerenin konumunu belirtilen değerlere ayarlar.
Gerçek oyun bir pencerede olur. Bu pencere, bir kenarlık olup olmadığı, tam ekran olup olmadığı gibi bir dizi özelliğe sahiptir. Normalde bunlar Oyun Ayarları'nda ayarlanır. Ancak oyun sırasında değiştirebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki işlevler mevcuttur:
window_set_visible (visible) Oyun penceresinin görünür olup olmayacağını ayarlar. Açıkçası, normalde, tüm oyun sırasında pencerenin görünür kalmasını isteyeceksiniz. Pencere görünmez olduğunda program klavye olayları almaz.
window_get_visible () Oyun penceresinin görünür olup olmadığını döndürür.
window_set_fullscreen (full) Pencerenin tam ekran modunda gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar.
window_get_fullscreen () Pencerenin tam ekran modunda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_showborder (show) Pencerenin etrafındaki kenarlığın gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar. (Tam ekran modunda asla gösterilmez.)
window_get_showborder () Pencerenin etrafındaki kenarlığın pencereli modda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_showicons (show) Kenarlık simgelerinin (ikonlaştırma, büyütme, kapatma) gösterilip gösterilmeyeceğini ayarlar. (Tam ekran modunda bunlar hiçbir zaman gösterilmemektedir.)
window_get_showicons () Kenarlık simgelerinin pencereli modda gösterilip gösterilmediğini döndürür.
window_set_stayontop (stay) Pencerenin daima diğer pencerelerin üstünde kalması gerekip gerekmediğini ayarlar.
window_get_stayontop () Pencerenin daima diğer pencerelerin üstünde kalıp tutulmadığını döndürür.
window_set_sizeable (sizeable) Pencerenin oynatıcı tarafından büyüklüğüne göre ayarlanıp ayarlanmadığını ayarlar. (Oynatıcı, kenarlık gösterildiğinde ve pencere tam ekran modunda değilken yalnızca boyutu değiştirebilir.)
window_get_sizeable () Pencerenin oynatıcı tarafından büyük olup olmadığını döndürür.
window_set_caption (caption) Pencerenin altyazı dizesini ayarlar. Normalde oda tanımlarken bunu belirtiyorsunuz ve oda_kabuğu değişkeni kullanılarak değiştirilebilir. Dolayısıyla Game Maker'ın odayı kendin çekmesinden ziyade, bu işlev normalde yararlı değildir. Başlığa yalnızca pencere kenarlıklı olduğunda ve tam ekran modunda olmadığında görülebilir.
window_get_caption () Pencere başlığını döndürür.
window_set_cursor (curs) Pencerede kullanılan fare imlecini ayarlar. Aşağıdaki sabiti kullanabilirsiniz:
cr_default
cr_none
cr_arrow
cr_cross
cr_beam
cr_size_nesw
cr_size_ns
cr_size_nwse
cr_size_we
cr_uparrow
cr_hourglass
cr_drag
cr_nodrop
cr_hsplit
cr_vsplit
cr_multidrag
cr_sqlwait
cr_no
cr_appstart
cr_help
cr_handpoint
cr_size_all
Özellikle, fare imlecini gizlemek için cr_none değerini kullanın.
window_get_cursor () Pencerede kullanılan imleci döndürür.
window_set_color (color) Pencerenin odanın görüntülenmesi için kullanılmayan bölümünün rengini ayarlar.
window_get_color () Pencere rengini döndürür.
window_set_region_scale (scale, adaptwindow) Pencere, gerçek odadan daha büyükse, oda pencere merkezli bir bölgede gösterilir. Ancak pencerenin tamamını veya bir kısmını dolduracak şekilde ölçeklendirilmesi gerektiğini belirtmek mümkündür. 1 değeri hiçbir ölçeklendirme değildir. 0 değeri kullanırsanız bölge tüm pencereyi dolduracak şekilde ölçeklendirilir. Negatif bir değere ayarlarsanız, en-boy oranı korunurken pencerenin içindeki maksimum boyuta ölçeklenir (bu genellikle istediğiniz şekildir). adaptwindow, ölçekli oda uymuyorsa pencere boyutunun uyarlanıp ayarlanamayacağını belirtir. Pencerenin uyarlanması yalnızca ölçek faktörü pozitif olduğunda etkilidir.
window_get_region_scale () Çizim bölgesinin ölçek faktörünü döndürür.
Pencerenin ekranda bir konumu ve bir boyutu vardır. (Konumu ve boyutu hakkında konuşurken, sınırın olmadığı pencerenin istemci kısmını hep ifade ederiz.) Bunları, oyunda neredeyse hiç çalışmana rağmen değiştirebilirsiniz. Normalde bunlar otomatik olarak veya oynatıcı tarafından belirlenir. Aşağıdaki işlevler pencere konumunu ve boyutunu değiştirmek için kullanılabilir. Bu işlevlerin pencere kipi ile uğraştığını unutmayın. Pencere tam ekran modundaysa yine de kullanılabilir ancak yalnızca tam ekran modunu kapatırken etkili olur.
window_set_position (x, y) (istemci bölümü) penceresinin konumunu belirtilen konuma ayarlar.
window_set_size (w, h) (istemci bölümü) penceresinin boyutunu belirtilen boyuta ayarlar. Belirtilen boyut çizim bölgesine sığmayacak kadar küçük olduğundan bölgenin sığabileceği kadar büyük tutulduğunu unutmayın.
window_set_rectangle (x, y, w, h) Pencere dikdörtgeninin konumunu ve boyutunu ayarlar. (Her iki önceki yordamları da bir adımda yapar.)
window_center () Pencereyi ekranda ortalanır.
window_default () Pencereyi varsayılan boyut ve ekranda (ortalanmış) konumlandırır.
window_get_x () Pencerenin geçerli x-koordinatını döndürür.
window_get_y () Pencerenin geçerli y-koordinatını döndürür.
window_get_width () Pencerenin geçerli genişliğini döndürür.
window_get_height () Pencerenin geçerli yüksekliğini döndürür.
Yine, muhtemelen Game Maker otomatik olarak bunları hallederken herhangi bir pencere konumlandırma işlevini kullanmak istemezsiniz.
Nadiren de olsa, fare ile ilgili olarak farenin konumunu bilmek isteyebilirsiniz.
(Normal olarak fare konumunu odanın veya bir görünüme göre her zaman kullanırsınız.) Bunun için aşağıdaki işlevler mevcuttur. window_mouse_get_x () window.window_mouse_get_y () penceresindeki farenin x-koordinatını döndürür. window.window_mouse_set (x, y) Fare üzerindeki pencerenin konumunu belirtilen değerlere ayarlar.
No comments:
Post a Comment