health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Splash screen(Açılış ekranları)dersi

Açılış ekranları
Bu işlevsellik yalnızca Game Maker'ın Pro Edition sürümünde bulunur.
Çoğu oyunda, splash ekranları vardır. Bu ekranlar bir video, resim veya bazı metinler gösterir. Genellikle oyunun başında (bir giriş olarak), bir seviyenin başında veya oyunun sonunda (örneğin, krediler) kullanılırlar. Oyun Maker'da, metin, resim veya video içeren bu gibi açılış ekranları oyun sırasında her an gösterilebilir.

Varsayılan olarak, bu açılış ekranları oyun penceresinde gösterilir, ancak bunları ayrı bir pencerede göstermek de mümkündür. Sıçrama ekranı gösterilirken oyun kesintiye uğradı. Oyuncu, kaçış tuşuna basarak veya penceredeki fareyle tıklayarak oyuna geri dönebilir. (Bu ayarlar değiştirilebilir, aşağıya bakınız.)

Sıçrama ekranlarını görüntülemek için aşağıdaki işlevler kullanılabilir:


splash_show_video (fname, döngü) Bir video sıçrama ekranı gösterir. fname, video dosyasının adıdır. Belli bir film dosyasının desteklenip desteklenmediği makinedeki sürücüler tarafından belirlenir. Genellikle .avi, .mpg ve .wmv dosyalarını kullanabilirsiniz, ancak özel kod çözücüleri kullanmaktan kaçınabilirsiniz. En iyisi bu dosyayı oyunun klasörüne kendiniz veya bir alt klasörde koyarsınız. döngü, videonun döngü olup olmayacağını belirtir.
splash_show_text (fname, gecikme) Bir metin sıçrama ekranı gösterir. fname, metin dosyasının adıdır. Standart metin dosyaları (.txt) veya zengin metin dosyaları (.rtf) görüntüleyebilirsiniz. Zengin metin özelliklerinin yalnızca bir kısmı dikkate alınır. Örneğin. resimler ve diğer katıştırılmış nesneler gösterilmemektedir. gecikme oyuna dönmeden önce milisaniye olarak gecikmeyi gösterir. oyuncunun kaçış tuşuna basana kadar veya pencerede fareyle tıklaması için beklemek için 0 veya negatif bir değer kullanın. (Hiçbir kaydırma çubuğunun gösterilmeyeceğini veya metni kaydırmanın başka bir yolu olmadığını unutmayın, böylece metin pencereye sığmalıdır.)
splash_show_image (fname, delay) Bir görüntü sıçrama ekranı gösterir. fname, resim dosyasının adıdır. Birçok resim türü desteklenir (örneğin .bmp, .jpg, .tif ve .wmf) ancak animasyonlu görüntüler yoktur. gecikme, oyuna dönmeden önceki milis saniye gecikmesidir.
splash_show_web (url, delay) Bir web sayfası başlangıç ​​ekranı gösterir. url web sayfasının url'si (http: // ile başlayan) veya yerel bir html dosyasının dosya adıdır. Bununla birlikte, bunun çalışması için tam yol sağlamanız gerektiğini unutmayın. Yani en iyisi örn. url olarak working_directory + "\ index.html" gibi bir şey kullanın. gecikme, oyuna dönmeden önceki milis saniye gecikmesidir.

Aşağıdaki fonksiyonları kullanarak başlangıç ​​ekranlarının görüntülenme şeklini değiştirebilirsiniz:


splash_set_main (ana) Sıçrama ekranının ana oyun penceresinde gösterilip gösterilmemesi gerektiği (true, varsayılan) veya ayrı bir pencerede (false) belirtilmesi.
splash_set_scale (scale) Sıçrama video veya görüntü gösterilirken kullanılacak ölçek faktörünü ayarlar. 0 değeri kullanıldığında, ölçek faktörü pencerenin doldurulacağı şekilde seçilir (varsayılan).
splash_set_cursor (vis) İmlecin sıçrama ekranında görünüp görünmeyeceğini ayarlar. Varsayılan değer görünür. Filmler için imleç kapatılamaz.
splash_set_color (col) Görüntüyü veya videoyu çevreleyen bölgenin rengini ayarlar.
splash_set_caption (cap) Sıçrama penceresinin başlığını ayarlar. Bu, yalnızca ayrı bir sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan olarak boş dize kullanılır.
splash_set_fullscreen (full) Tam ekran pencere kullanılıp kullanılmayacağını belirtir. Bu, yalnızca ayrı bir sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan olarak normal bir pencere kullanılır.
splash_set_border (border) Pencerenin kenarlık içermesi gerekip gerekmediğini belirtir. Bu, yalnızca ayrı bir normal sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan sınır kullanılır.
splash_set_size (w, h) Sıçrama penceresinin boyutunu ayarlar. Bu, yalnızca ayrı bir normal sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan boyut 640x480'dir.
splash_set_position (x, y) Sıçrama penceresinin konumunu ayarlar. Bu, yalnızca ayrı bir normal sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan Windows konumu belirler.
splash_set_adapt (adapt) Pencerenin boyutunun video ya da görüntünün ölçekli boyutuna uyarlanıp ayarlanamayacağını belirtir. Bu, yalnızca ayrı bir sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan uyarlama doğrudur.
splash_set_top (üst) Pencerenin diğer pencerelerin üstünde kalması gerekip gerekmediğini belirtir. Bu, yalnızca ayrı bir sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan değer true değeridir.
splash_set_interrupt (interrupt) Sıçrama penceresini gösterirken oyunun kesilip kesilmeyeceğini belirtir. Bu, yalnızca ayrı bir sıçrama penceresi kullanıldığında etkiye sahiptir. Varsayılan değer true değeridir.
splash_set_stop_key (stop) Oyuncu Escape tuşuna bastığında ekranın ekranını durdurup durdurmayacağını belirtir. Varsayılan değer true değeridir.
splash_set_stop_mouse (stop) Oyuncunun fareyi splash ekranının içine tıkladığında, splash ekranının görüntülenmesini durdurup durdurmayacağını belirtir. Varsayılan değer true değeridir.
splash_set_close_button (show) Açılış ekranının sağ üst köşesinde bir kapat düğmesi gösterilip gösterilmeyeceğini belirtir. Bu, f olarak oyun çalıştırırken yararlıdır.
full ekran modu veya kenarlıksız. Varsayılan değer true. Kullanıcıdan Game Maker'a girebileceği oyun bilgileri olan sıçrama bilgisinin belirli bir türü var. Bunu aşağıdaki fonksiyonu kullanarak görüntüleyebilirsiniz. Ayrı bir bilgi dosyası da yükleyebilirsiniz. Bu, metin başlangıç ekranının görüntülenmesiyle yakından ilişkilidir, ancak ekran, oyun bilgilerini tanımlarken sağlanan ayarlarla değil, yukarıdaki ayarlarla yönlendirilir. Aynı zamanda farklı bir pencerede görüntülenir, böylece aynı anda hem oyun bilgilerini hem de bir açılış ekranı görüntülemek mümkündür. Bu işlevler Lite Edition'da da çalışır. show_info () Oyun bilgilerini görüntüler window.load_info (fname) Oy bilgilerini fname adlı dosyadan yükler. Bu, zengin bir metin dosyası (.rtf) olmalıdır. Bu, farklı anlarda farklı yardım dosyalarını göstermeyi mümkün kılar. Spatf ekranların aksine, bu rtf dosyasının resim içeremeyeceğini unutmayın.

No comments:

Post a Comment