health

[tahir][bigposts]

vehicles

[tahir][bigposts]

business

[tahir][bigposts]

Game maker 3D dersleri 5:Temel şekiller çizimi

Bloklar ve duvarlar gibi temel şekillerin çizilmesi için bir dizi fonksiyon vardır. Bu şekillerin, ayrıca arka yüz sedyesinin doğru şekilde çalıştığını unutmayın.


d3d_draw_block (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat) Belirtilen doku kullanılarak gösterilen karşıt köşelerle mevcut renkte bir blok çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar.
d3d_draw_cylinder (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat, kapalı, adımlar) Belirtilen doku kullanılarak belirtilen sınırlayıcı kutuda mevcut renkte bir dikey silindir çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar. kapalı silindirin üst ve alt kısımlarının kapatılıp kapatılmayacağını gösterir. adımlar kaç tane dönüş adımının atılması gerektiğini gösterir. Tipik bir değer 24'tür.
d3d_draw_cone (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat, kapalı, adımlar) Belirtilen doku kullanılarak belirtilen sınırlayıcı kutuda geçerli renkte bir dikey koni çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar. kapalı silindirin üst ve alt kısımlarının kapatılıp kapatılmayacağını gösterir. adımlar kaç tane dönüş adımının atılması gerektiğini gösterir. Tipik bir değer 24'tür.
d3d_draw_ellipsoid (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat, adımlar) Belirtilen doku kullanılarak belirtilen sınırlayıcı kutuda mevcut renkte bir elipsoid çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar. adımlar kaç tane dönüş adımının atılması gerektiğini gösterir. Tipik bir değer 24'tür.
d3d_draw_wall (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat) Belirtilen doku kullanılarak verilen köşelerle mevcut renkte dikey bir duvar çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar.
d3d_draw_floor (x1, y1, z1, x2, y2, z2, tekdüze, hrepeat, vrepeat) Belirtilen doku kullanılarak verilen köşelerle mevcut renkte bir (eğimli) zemin çizer. Doku kullanmamak için -1 kullanın. hrepeat, dokunun her yüzün yatay kenarı boyunca ne sıklıkla tekrarlanması gerektiğini gösterir. vrepeat, dikey kenar için aynı şeyi yapar.

Aşağıdaki kod parçası iki blok çizer:


{
  var ttt;
  ttt = background_get_texture (geri);
  d3d_draw_block (20,20,20,80,40,200, ttt, 1,1);
  d3d_draw_block (200.300, -10240340100, ttt, 1,1);
}

No comments:

Post a Comment